Testowanie skuteczności

Przyjmijmy, że wiemy już, co mamy reklamować i mamy gotowe zaawansowane plany kampanii. Marketing (zwłaszcza ten internetowy) nie wybacza jednak błędów i należy zawczasu uczynić wszystko, aby ich uniknąć.

Sposobem na to jest przeprowadzenie testów skuteczności kampanii na grupie kontrolnej. Zwykle wyznacza się od kilku do kilkudziesięciu osób (im więcej, tym lepiej), które na zasadzie doraźnej współpracy będą odbiorcami treści reklamowych.

Każdy będzie miał do dyspozycji komputer i na spreparowanych stronach internetowych lub w inny właściwy dla kampanii sposób zetknie się z reklamami. Następnie osoby badane będą musiały ocenić materiały, podzielić się swoimi spostrzeżeniami i wrażeniami. Uzyskane tą drogą informację mają sporą wartość.

Druk materiałów szkoleniowych - polecam

Opierając się na wynikach testów można zastanowić się, czy reklamy potrzebują zmian. Korekta może dotyczyć ich rozmiaru, doboru kolorów, natężenia dźwięku oraz innych czynników.

Ważnym elementem niektórych kampanii są również artykuły sponsorowane, które w formie obiektywnych, merytorycznych tekstów „przemycają” promocję danego towaru lub usługi. Powinny być tak napisane, aby nie robiły na czytelnikach wrażenia tekstu reklamowego, co jest trudno osiągalne. Należy zatem sprawdzić, jak są one odbierane przez testujących.

Gdy wszystko jest jasne, a ewentualne poprawki naniesione, można uruchomić właściwą kampanię. Z uwagi na specyfikę internetu kontrola nad jej przebiegiem jest nieco ograniczona, ale jeśli wszystko zaplanowano jak trzeba, nie powinno być problemów.

Pomarańcza

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *